Instalatia de racire

Instalatia de racire asigura mentinerea unui regim termic normal de functionare a pieselor motorului pentru economicitatea si siguranta in exploatare a motorului. In functie de natura agentului de racire exista instalatii de racire cu lichid si instalatii de racire cu aer.

Instalatia de racire cu lichid are ca parti componente:
- pompa de apa;
- ventilatorul;
- radiatorul;
- termostatul.

Pompa de apa (pompa centrifuga) este antrenata de catre arborele cotit printr-o curea trapezoidala.

Termostatul are rol de a conduce lichidul de racire spre radiator sau spre pompa, de a regla si a pastra temperatura acestuia intre limitele necesare, prin deschiderea si inchiderea circuitului de racire.
Blocarea termostatului in pozitia deschis duce la scaderea temperaturii lichidului de racire, avand ca efecte:
- scaderea puterii motorului;
- consum marit de carburant;
- uzura prematura a motorului.
Ruperea sau slabirea curelei de ventilator, blocarea termostatului in pozitia inchis, infundarea sau spargerea radiatorului precum si pierderea de lichid de racire conduc la supraincalzirea motorului.

Radiatorul are rol de a dispersa apa supraincalzita venita de la motor pentru a fi racita de catre ventilator.


Articole similare

Comentarii

Inchide
Inchide

Nu ai cont?

Conecteaza-te cu facebook Inscrie-te
Esti instructor auto?
Conecteaza-te aici