Conducatorii auto profesionisti

de / Postat in Sfaturi utile

Oboseala si viteza excesiva sunt principalele cauze ale accidentelor rutiere in care sunt implicate camioanele si autocarele. In tarile industrializate, accidentele rutiere sunt cauza majora a deceselor produse la locul de munca.

Timpul de conducere

In aproximativ 20% din accidentele rutiere in care sunt implicate vehicule utilitare grele, oboseala este un factor semnificativ.

In cazul conducatorilor auto profesionisti care parcurg un traseu traversand mai multe tari din UE, legislatia europeana prevede reguli privind timpul de conducere. Timpul de conducere este limitat la 9 ore pe zi si, respectiv, 56 de ore pe saptamana. Dupa 4 ore si jumatate petrecute la volan, conducatorul auto trebuie sa ia o pauza de cel putin 45 de minute.

Transportul marfurilor periculoase

UE a interzis transportarea pe cale rutiera a anumitor marfuri periculoase, in special in cazul in care acestea prezinta un risc de explozie.

In cazul celorlalte marfuri periculoase, normele europene prevad standarde minime privind ambalarea si etichetarea. De asemenea, vehiculele care transporta acest tip de marfuri trebuie sa fie construite si echipate corespunzator.

Asistenta pentru navigatie

In cadrul proiectului Heavyroute, UE a finantat crearea unui sistem de navigatie auto si de asistenta la condus pentru vehicule grele de transport marfuri. Acest sistem ii va ajuta pe conducatorii auto sa identifice cele mai eficiente trasee in ceea ce priveste durata parcursului, caracteristicile drumului, reteaua de tuneluri si poduri (nu toate podurile pot fi traversate de vehiculele grele), consumul de carburant si impactul asupra mediului.

Incarcarea peste limita maxima admisa

Incarcarea camioanelor grele peste limita maxima admisa reprezinta un pericol la adresa sigurantei rutiere si, de asemenea, provoaca degradarea carosabilului, ceea ce genereaza costuri mai ridicate pentru intretinerea drumurilor si, de asemenea, poate afecta fluiditatea traficului.

Proiectul european REMOVE  a analizat diverse modalitati de aplicare a regulilor referitoare la incarcarea peste limita maxima admisa utilizand tehnologia de cantarire a vehiculelor aflate in miscare (WIM).

Sursa: Comisia Europeana


Articole similare

Comentarii

Inchide
Inchide

Nu ai cont?

Conecteaza-te cu facebook Inscrie-te
Esti instructor auto?
Conecteaza-te aici